zaterdag 14 augustus 2010

Bruschetta met gegrilde groenten

Tijdens ons bezoekje aan Schiermonnikoog hebben we heerlijk geluncht bij restaurant Ambrosijn. Het was zo lekker dat ik heb geprobeerd het na te maken. En ondanks dat je dan in een hele andere sfeer zit, een soort vakantiegevoel hebt en je het voor het eerst eet, is mijn benadering redelijk geslaagd (volgens Rick zelfs erg goed).

Bruschetta met gegrilde groenten en Parmezaanse kaas
(2 pers)
  • 2 kleine ciabatta's (ik heb twee parisienne broodjes gebruikt, ook plat en stevig brood van binnen)
  • ½ courgette in kleine stukjes
  • ½ bakje champignons in kleine stukjes
  • 1 rode paprika in kleine stukjes
  • 1 ui , in dunne halve ringen
  • 4 tenen knoflook (allen geperst)
  • Parmezaanse kaas, fijn geraspt (gebruik wel verse die je zelf moet raspen)
  • gedroogde italiaanse kruiden
  • ½ eetlepel peterselie
  • 1 tomaat
  • olijfolie


Vermeng in een klein kommetje lekker veel olijfolie, twee teentjes geperste knoflook en een ruime hoeveelheid Italiaanse kruiden. Roer dit door de samengevoegde champignons, uien, courgette en paprika.

Halveer de broodjes in de lengte. Verwarm in een grote platte koekenpan een ruime hoeveelheid olijfolie met twee teentjes uitgeperste knoflook. Leg hierin de broodjes met de snijkant naar beneden en bak tot ze mooi lichtbruin en knapperig zijn.

Verhit een grilpan tot behoorlijke hitte en leg hierin het groentemengsel. Af en toe schudden/husselen zodat ook de ander kanten worden gebakken. Wanneer het mooi bruin gekleurd is verdeel je alles over de twee opengeklapte broodjes die op een cellofaan papier liggen (of bakpapier). Gril nog even de stukjes tomaat apart en leg die er ook bij. Bestrooi met een klein beetje peterselie. Ruim bestrooien met Parmezaanse kaas en zet alles even onder de gril in de over tot de kaas lekker gesmolten is.

Wij hebben er een klein beetje spaghetti met een kruidige tomatensaus erbij gegeten het werd zo een volledige maaltijd.



10 opmerkingen:

  1. oohhh...jammie dat ziet er lekker uit.
    Heb er gelijk zin aan.
    Dat ga ik ook es proberen.
    Jullie zullen vast wel gesmuld hebben denk ik.

    Groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer heerlijk uit!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dani,

    Het ziet er heerlijk uit! Ik zie dat ik je vorige post heb gemist. Mooi de flesjes op het dienblad. Hoe iets simpels zo prachtig kan zijn!

    Wens je een fijn weekend!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk ....Dani......ziet er zo lekker uit !!! fijn weekend liefs van mij....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is dat ik nog plof van mijn avond eten, anders was ik nu naar de supermarkt gereden om de ingredienten te gaan halen. Hat ziet er heerlijk uit.
    Fijn weekend en groetjes Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammie!!!! Dat wil ik wel op mijn bordje hebben liggen.
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En dan lekker opeten op de veranda! Over genieten gesproken ;-). Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmm, klinkt lekker! Ga ik zeker ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Dani, wat een smakelijke post. Ik zou ook best eens naar Schier willen gewoon lekker uitwaaien in de duinen. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Dani, wat doen jullie toch veel leuke dingen en dat recept ga ik zeker proberen ziet er heerlijk uit.

    Fijne zondag karin

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis