woensdag 25 augustus 2010

Decoreren met aardewerk

Sinds ik de prachtig gevulde kasten van Janneke (Nuzzelspul) en haar dochter Sanne (Servies en Brocante) heb gezien groeit bij mij ook het gevoel om mooi wit en crèmekleurig aardewerk bij elkaar te verzamelen.
Ik heb pas een klein beginnetje dus nog een héle lange weg te gaan, ondertussen geniet ik van sfeer afbeeldingen en inspiratie online.


The White Home, Caroline Clifton Moggs

Ongelofelijk mooi gepatineerd kastje met melkkannetjes (hier en daar iets te tuttig voor mij, maar wel een prachtig geheel)

Country Living Magazine


Country Living Magazine



Country Living Magazine


Kannetjes....leuk!!

John Gruen Photography

Wat moderner aardewerk, maar wel héél erg mooi zo alles bij elkaar!

John Gruen Photography



Decorating with China and Glass by Caroline Clifton-Mogg, photos by Simon Upton

Ohw... die terrine met die deksel in dat hoekje..

Decorating with China and Glass by Caroline Clifton-Mogg, photos by Simon Upton

Ik denk niet dat ik de deuren van deze kast ooit zou sluiten...

Decorating with China and Glass by Caroline Clifton-Mogg, photos by Simon Upton

Die schitterende grote pot met deksel!

Decorating with China and Glass by Caroline Clifton-Mogg, photos by Simon Upton



bron: spetsochsnor.blogspot.com

En als toegift nog één keer deze, al eerder gepost, maar mijn absolute favoriet:

The essence of the good life


21 opmerkingen:

  1. Prachtige inspiratie-foto's !
    Ik heb helaas maar 1 plank in de keuken waarop ik serviesdelen kwijt kan maar o wat vind ik het allemaal mooi , die goed gevulde kasten met dat mooie servies zo prachtig op elkaar afgestemd....
    Bedankt voor het delen van de ze mooie plaatjes, fijne avond nog,
    hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige foto's. Ik heb zelf heeeelll veeell van het maastrichts aardewerk en geniet er elke dag van!

    gr, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dani, wat een geweldige inspiratie plaatjes ! Echt genieten hoor!
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke plaatjes! Hebberig wordt je er van hé?! Dan wil je al dit moois zo wel uit je beeldscherm pakken..!

    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige inspiratie Dani, daar droom ik nou ook van.....kasten vol servies. Helaas is mijn huis tè klein voor dit soort grote dromen hihi.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtge foto's...........word je toch hebberig van.........zo mooi !!! liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig die "shades of white". lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige inspiratie fotos! zo mooi al dat wit en creme bij elkaar. Straalt ook zoveel rust uit.. ik zou graag mijn kast ook zo willen inrichten.

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heb je toch een prachtige foto'd gevonden op het web! Ik droom hier bij weg...........

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke foto's om naar te kijken!
    Je zou er zo iets bij weg willen pakken.

    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi deze inspiratiefoto's Dani!!

    fijne dag..
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja ja zo worden verslavingen geboren :-)) foto's om van te genieten zucht.

    Verzamelen heerlijk - weet waar je aan begint. Ik verzamel blauw serviesgoed en kan nog jaaaaaaaaren vooruit met verzamelen.
    Fijne dag, groetjes, Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ooh mooi!! dat ruikt naar een verslaving hihihii
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke plaatjes, waar halen jullie die toch vandaan.
    En ik ga ook voor de laatste.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow...echt wanna-haves.....!!!
    Super.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hihi, alweer een compliment voor mij, kijk uit dames straks ga ik nog naast mijn schoenen lopen..
    Prachtige foto's danielle, de helft stond ondertussen ook al in mijn moodmap op de pc haha.
    Moet nodig een grotere kast ook, ach ja nog liever een groter huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtige plaatjes ohhh servies mijn verzameltic nummer 1,

    liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldige sfeerfoto's, ik heb genoten van de prachtige serviezen/vazen en terrines. Ik heb zelf ook een grote vitrinekast waar verschillende serviezen met opdruk in staan. Ben nu wel erg geneigd om een wit servies bij elkaar te gaan sparen.Geweldige inspiratie opgedaan.

    Dank en tot blogs,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi zeg. Je hebt wel prachtige plaatjes uitgezocht, hoor. Zo'n verzameling bouw je niet in een paar maanden op.
    Ik verzamel zelf rood-wit servies. Ik heb ongeveer zo'n kast en bordenrek in de keuken als op je laatste plaatje. Daarin veel Mason's en veel Valeria rood van Boch. Maar ook allerlei ander serviesgoed. En het staat wonderwel allemaal heel goed bij elkaar.
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Als ik ooit iets brocante achtigs zou gaan sparen is het waarschijnlijk ook van dat aardewerk , helemaal leuk he Ooit wil ik nog eens zo;n imposante soep terrine prachtig op tafel!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis