vrijdag 27 augustus 2010

Emaille kan met wiershoeck bloemen

Normaal is het traditie om boedha's te krijgen en niet zelf te kopen. Hier lijkt het erop dat ik word verwend met emaille kannen ! Van de week kreeg ik namelijk ook van Sandra een prachtige grote emaille melkkan!
Donderdag na het werk direct een mooi boeket erin gekocht bij Stichting Stadsboerderij de Wiershoeck. Deze worden elke dag vers geplukt uit de pluktuinen rondom de boerderij. En naar mijn smaak veel mooier dan de stijve boeketten in de meeste bloemenwinkels.



De foto's zijn gemaakt in de, zoals wij het noemen, "eetkamer". We eten hier nog niet, hier moet nog van alles opgeknapt worden (vloer, verf, elektriciteit etc), maar dat het potentie heeft om een prachtige eetkamer te worden staat voor ons vast. Zeker door de 4 originele ingebouwde kasten met schuifdeuren.



Ik liep in mijn vorige post enorm te dwepen met al dat prachtige aardewerk en servies. Vandaag heb ik wat ik tot nu toe heb verzameld eens bij elkaar gezet, en ik vind dat ik eigenlijk helemaal niets te klagen heb!
Vandaag ook weer prachtige schalen opgehaald, maar die zal ik in een andere bericht tonen.



De plankjes zijn nog niet je van het, ze zitten op de verkeerde hoogte en tja..marmermotief plakplastic..nee niet mijn ding. Maar toch leuk zo alles bij elkaar..

Sandra enorm bedankt voor de mooie melkkan!

17 opmerkingen:

  1. Oh the china is so great! I love it! Hugs Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit hoekje in je eetkamer is in ieder geval al prachtig!Mooie foto's!
    Groeten Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kleuren!! En je foto´s hebben ook zo´n mooie ´bleke´, melk-kleur-achtige uitstraling... beautiful! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verzameling hoor !! prachtig zo bijelkaar......mooie kan met bloemen heerlijk....fijn weekend liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk plaatje om naar te kijken. Dus helemaal in het echie... Mooi dat servies bij elkaar.

    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt echt al een mooie verzameling servies , erg leuk en die plankjes kun je toch wel iets aan doen ofzo??

    mooi ook dat achterwandje in je schouw.. heb je dat geschilderd?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind die oude inbouwkasten zo sfeervol en wat een mooie verzameling erin. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, je hebt al een aardige verzameling zo bijelkaar. n die eetkamer gaat helemaal goed komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vindt het een prachtige kan en het boeket staat er mooi in!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Stijlvol gefotografeerd, Dani. Heel erg mooi!
    Wij hebben ook prachtige stapelwolken met zon en even later een enorme plensbui, het wisselt elkaar af.
    Een gezellige namiddag op de veranda! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige kan en je hebt ook al een heleboel mooi wit servies. Leuk gestyled en mooi op de foto gezet.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een bofkont ben jij dat je zo'n prachtige emaille kan heb gekregen hihi en dan het boeket....echt prachtig, mooie herfstbloeiers. wat zal jij hier straks heerlijk eten, de basis is al zo mooi met al die oude deatils. Je kasten zijn voor mij een droom en dan wil ik het niet eens hebben over je prachtige servies....een wauw-factor.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. servies emaille een post naar mijn hart, liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wederom een plaatje! Het servies staat er alsof het er al jaren in staat. Mooi hoor. Geniet ervan allebei. Groetjes San

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt inderdaad niks te klagen :-)
    Wat een mooie verzameling al!
    Het boeket is ook echt heel mooi.

    Jullie huis wordt echt een droomhuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat mooi die bos bloemen in de witte kan. Wat een mooie verzameling servies goed heb je!!

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bij de foto's dacht ik dat je plaatjes van internet had geplukt.. maar het is je eigen! Prachtig dus he!! Hmm moet binnenkort jouw kant ook maar eens op geloof ik haha.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis