maandag 2 augustus 2010

Flea market finds

Zaterdagochtend voor de eerste keer naar Makkinga gereden. Hier werd een vlooienmarkt gehouden en naar dat we vernomen hadden zou deze leuker zijn dan Bakkeveen.

Helaas hebben we niet de hele slinger aan kraampjes kunnen volbrengen (enorme hoofdpijn kwam opzetten), en iets later aangekomen dan verwacht hebben we toch best leuke dingen kunnen aanschaffen!

Naast een paar schalen (Boch, Société Céramique en Regout) een prachtige oude, maar kapotte (en dus erg goedkope) terrine. Hij mag dan kapot zijn én gelijmd, ik ben er ontzettend blij mee en ik vind hem prachtig staan zo! (Sanne: zoals je ziet heb ik de plant kunnen vinden, bij Intratuin, het is de "calocephalus brownii" en eigenlijk een buitenplant, ben benieuwd!)







En daarnaast een paar buikkannen, elk voor maar een paar euro! Ze zijn merkloos (en hoogstwaarschijnlijk niet eens oud), maar voor mij niet minder mooi.

In deze heb ik een paar hortensia's gezet (ze gaan alleen nu al hangen, iemand tips? Ik heb ze schuin afgesneden..)







En deze heb ik zolang even met roosjes in de keuken gezet.





De andere buikkan, en de schalen komen een ander keer aan bod. Dus ondanks een vervroegd naar huis gaan, voor ons een geslaagd maar toch goedkoop ochtendje!

15 opmerkingen:

  1. Mooie aankopen hoor...ik had ze zelf ook wel gekocht willen hebben hi hi! Die buikkannetjes...zucht...zijn super!

    Maar gelukkig heb ik hier in de buurt ook een paar leuke aankopen kunnen doen! Gelukkig maar...jij blij, ik blij :-)...!!

    Een fijne week! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meisie, wat koop jij toch aldoor leuke dingen..
    En die uitjes van jou, iedere keer weer verassend waar je bent geweest..
    Ik heb zo al een heel lijstje met adresjes waar ik nog eens heen wil...
    geniet van je spullen, en een fijne avond..
    Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige vondsten weer , dit hoekje wordt steeds mooier !
    jammer van je hoofdpijn , lijkt me verveledn om dat zomaar te krijgen en dan beperkt te worden in wat je wilt doen..........toch heb je gelukkig nog wat kunnen vinden.
    Fijne week verder, groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. You have a very charming blog! I just discovered you through a delightful person at Ambrozijn en oude kant. I'm glad that I found you! I am enjoying my visit and I will return often.

    Hugs from California!
    KJ (Karen)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stunning pictures!!!!
    I love them.
    Hugs Tanja from Germany

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Meid wat gezellig allemaal........leuk leuk........dat plantje......gewoon wat vaker even sproeien dan droogt ie niet uit binnen.staat leuk allemaal...liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zit met verbazing naar je zilvergrijze plant te kijken, het lijkt wel of er bloemen in komen.
    Mooi aardewerk! groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Dani,
    Hahaha Ja dat was het!! Ik zei toch begint met een C en eindigt op brownii haha.

    Ze willen binnen heel goed, ik geef ze gewoon elke dag een plompje water.
    De hortensia's willen meestal (tenminste bij mij) alleen als ze bijna helemaal uit zijn. Net als floxen. Als er nog veel knopjes in zitten gaan ze vaak hangen, en in lauw water zetten wil ook nog wel eens helpen. + regenwater is altijd beter als kalkwater ;)

    Mooie foto's!Ik heb ook weer een buikkannetje gescoord, of had ik dat niet mogen vertellen? :P
    Groetjes en suc6 met je hoofdpijn weet hoe het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi, en dat voor een prikkie..soms is het alleen belangrijk dat het er mooi uitziet en in bij jou past, dan hoeft het niet oud te zijn he, dan moet het gewoon mooi zijn, en je bent er behoorlijk in geslaagd ! Grappige plant overigens, nog nooit gezien. Met hortensia's heb ik altijd het zelfde probleem als jij, helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie dingen op de kop getikt hoor Dani!!!

    liefs Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sober, maar bovenal stijlvol. Prachtig, Dani. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt écht een neus voor leuke spullen! En je zet ze schitterend in beeld. Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige foto van je eerste kat, ben erg onder de indruk en wat een mooie manier om hem nog steeds bij je te houden.
    Groetjes en fijne week,
    Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. erg mooi...goede aankoop gedaan!
    LG.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis