maandag 16 augustus 2010

Bladerdeegpakketjes met krieltjes en champignons

We hadden nog wat groentes over laatst van de bruschetta die ik eerder heb beschreven hieronder. Tevens nog een half potje paturain van onze "picknick" tijdens onze wandeling en toen ontstond het idee om van alle "left overs" een bladerdeeg pakketje te maken.


Bladerdeedpakketjes met krieltjes en champignons
(3 bladerdeeg pakketjes)
  • ½ bakje champignons, in stukjes gesneden
  • ½ courgette in stukjes gesneden
  • 1 gele paprika, in stukjes
  • ½ zakje krieltjes
  • 1 ui in halve ringetjes
  • 1 knoflookteen, geperst
  • ½ bakje paturain
  • 6 bladerdeeg velletjes, ontdooid
  • 1 tomaat, in schijfjes
Krieltjes in een pan aanbakken, knoflook en uitjes erbij doen. Als ze al een mooi kleurtje krijgen dan de courgette en de champignons erbij. Goed aanbakken. Vervolgens de paturain erbij roeren en goed mengen.
Geheel op drie bladerdeeg velletjes verdelen en de afdekken met de andere drie. Op elk een of twee plakjes tomaat leggen en in de oven het bladerdeeg laten bakken. (Kijk op de verpakking, mijn ervaring is echter dat het beter gaat als ik de oven wat langer en minder warm doe, maar wel continu even kijken of het al goed is).

Lekker met een feta, tomaten en komkommer salade..

9 opmerkingen:

  1. Wat ben jij creatief zeg...ook dit gerecht ziet er weer super uit!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kan jij toch lekker koken....dit lijkt me ook weer zo lekker !!!...fijne week liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het water loopt me in de mond.
    Groetjes vanuit Amsterdam
    Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heerlijk uit. Ohhh..ik krijg toch trek! En het klinkt ook zo eenvoudig te maken!

    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jee dit ziet er erg lekker uit, ga het recept opslaan, dat wil ik ook wel eens proeven, mmm
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is nog wat vroeg voor dit, maar het lijkt me erg lekker.....

    fijne dag, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dank je wel weer Dani,het oogt weer heerlijk!!

    fijne dag vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er lekker uit!

    Gaan we een keer proberen ;-)

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOOH en wat zien ze er heerlijk uit!!!!!
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis