woensdag 18 augustus 2010

Slotplaats Bakkeveen

Tja nu dit keer geen rommelmarkt in Bakkeveen, maar een boswandeling! We waren erg nieuwsgierig naar dit gebied en hebben daar afgelopen zaterdag dan ook even heerlijk gewandeld in Landgoed de Slotplaats.
Ook hier weer een gevarieerd landschap met zowel eiken- als dennenbossen, vennen en sporen van het vroegere heidelandschap.

Bij het begin van de route heeft staat een voormalige statige boerderij De Slotplaats , momenteel in gebruik als Theehuys de Slotplaats van Natuurmonumenten. Van oorsprong hoorde deze boerderij bij een inmiddels verdwenen slot dat Het Blauwhuis (Blauwhuus) heette.



Het gevarieerde landschap tijdens de route. Op de laatste foto met de grote eiken zie je de "Beakendyk" hier staan 7 enorm oude eiken op een rij . De bomen zijn ongeveer 250 jaar oud. De dyk, ofwel weg, is de oudste verbindingsweg tussen Friesland en Drenthe.


Een paar detail foto's gemaakt tijdens de wandeling.


Na afloop zijn we langs Janneke van Nuzzelspul gereden om iets op te halen. Ik heb weer wat foto's gemaakt van haar prachtige winkeltje want die was weer helemaal anders met allerlei mooie nieuwe spullen! Er zijn zoveel leuke dingen die ik wil hebben..(ik hoop dat bepaalde dingen er volgende maand nog staat, maar ben bang van niet :-))
Janneke bedankt weer voor de gezelligheid!



17 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige omgeving om te wandelen en een bezoekje aan Nuzzelspul was ook niet verkeerd, de foto's zien er super uit!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhh prachtig ik zou willen dat mijn huis midden in zo'n weiland stond en de winkel smulllllen!!!!
    liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dani, wat een schitterende omgeving. De winkel is jammergenoeg te ver weg, zo te zien kun je er heerlijk snuffelen.
    Groetjes, Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga zo ook even op de link van het winkeltje klikken hoor, maar wat een prachtige omgeving daar he ?
    wij zijn afgelopen keer toevallig naar Bakkeveen geweest voor de rommelmarkt (ik vind de markt in Makkinga leuker, al heb ik wel een heel erg leuk blik gekocht in Bakkeveen ;-0)
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige omgeving zeg en wat een prachtige foto,s. We wonen er vlak bij,ook ik ga wel eens naar de rommelmarkt in Bakkeveen. Nooit geweten dat de omgeving daar zo mooi is. Bedankt voor de tip binnenkort maar eens op onderzoek uit.

    Die winkel ken ik niet, maar ziet er leuk uit. Ga eens even de link aan klikken en rond kijken.

    groetjes wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi dani, Bakkeveem ik woon er niet zo ver van en kom er regelmatig door en altijd langs de slotplaats. Mooie omgeving is het. heb je er geen lekkere high tea gedaan? Je kan er lekker thee drinken hoor. Als het mooi weer is zit het er heerlijk in de achtertuin. Ik heb even gekeken bij nuzzelspul, erggggggggg leuke spullen!

    Groetjes, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige wandeling Dani en wat heb je een prachtige detailfoto's gemaakt.
    Ik ga straks ook nog even kijken bij Nuzzelspul, de foto's die jij daar heb gemaakt zien er veelbelovend uit.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een leuke post van je en altijd zo afwisselend . Ben ook al bij Nuzzelspul geweest , heb daar het grote zinken flessenrek gekocht, ze heeft een gezellig winkeltje en een prachtige tuin ook .

    Mooie foto's heb je trouwens gemaakt , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik krijg zin in een boswandeling, er zijn al heel wat paddenstoelen..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat ziet dat er heerlijk uit zeg zo'n wandeling op zo'n prachtig landgoed! Ik heb even bij je genoten mede omdat ik de komende 9 weken aan huis gekluisterd ben... En de boswandelingen even moeten wachten totdat de pups naar hun nieuwe baasjes gaan, wat natuurlijk ook weer een hele leuke tijd wordt. Maar wandelen op zo'n landgoed met onze teckels tja daar houden wij ook heel erg van! Ik ga deze zeker onthouden, moet even opzoeken waar Bakkeveen ligt maar het klinkt als in de buurt van Amsterdam richting Utrecht of ergens bij Haarlem! Dat zoeken we op! Bedankt voor het genietmoment!
    Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ik zie net dat het tussen Friesland en Drenthe ligt! Sorry! Had ik even beter moeten lezen... Maar wie weet rijden we daar op een mooie zondag nog es heen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi weer hoor deze post Dani!Nuzzelspul is zo te zien een prachtige winkel..geniet van je dagje

    liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterende omgeving is het daar. En dan nog lekker neuzelen bij Nuzzelspul (leuke naam).
    Die kleur is dus van Carte Colori en de kleur is de naam Langdon Dove. Er was nog iemand die het vroeg en die zei mij toen dat het niet meer bestond. Maar ik heb het vorige week gewoon nog gehaald.
    Groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige plaatjes uit de natuur! En Nazzelspul ziet er ook erg gezellig uit! Kan me voorstellen dat daar heel hebberig wordt!


    Groetjes en nog een fijne dag! Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo,

    wat heb jij een mooi blog.heel erg leuk.
    En suoper fotos.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt.
    Heerlijk, zo in de natuur zijn en alles nog eens extra goed door je lens te zien, he?
    De winkel ziet er ook erg goed uit. Het is dat het wel erg ver hier vandaan is, maar anders...
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige natuur!!!!
    Groetjes Michaja

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis