maandag 24 mei 2010

DE tas en gekraagde roodstaartjes

Omdat jullie zo graag mijn oude/nieuwe tas willen zien :-)) Heel erg bijzonder is hij niet, vandaar dat ik het ook niet op de foto had gezet, maar het is vooral een praktische tas. Het is er een die je zowel als rugtas als schoudertas kan dragen. Met mijn rsi problemen wel zo handig.

De tas is begin maart gestolen uit onze woning tijdens een inbraak terwijl ik ziek thuis boven in bed lag. Alles zat erin (portemonnee, huissleutels, autosleutels, agenda etc etc), en ik heb eigenlijk koortsachtig gezocht naar weer zo een zelfde tas. De winkel waar ik deze had gekocht zei nog zo'n model te hebben, maar daar aangekomen bleek het toch een andere te zijn. Bij gebrek aan beter dat vervangende model maar gekocht, maar hij beviel een stuk minder, en ik bleef uitkijken naar mijn oude tas, die ik pas een maand nieuw had toen deze werd gestolen.

En gisteren zagen we hem dus plots daar staan als enige in een stand op de Pinksterfair! Alsof het zo moest zijn. Dus bij deze "de tas " :-))


Tevens twee foto's van slechte kwaliteit van datgene wat ons uren vermaak geeft momenteel in de tuin. In ons vogelnestkastje heeft een stel Gekraagde Roodstaartjes een nestje! Nog nooit zulke vogeltjes gezien (tja 15 jaar in de randstad gewoond he...) en nu zitten ze gewoon in onze tuin. Zo ontzettend leuk! Ze vliegen af en aan met lekkers voor hun kuikentjes.
De foto's zijn genomen vanachter het gaas. Ik heb een groot deel van de tuin afgeschermd zodat mijn katten niet weg kunnen lopen en andere tot last zullen zijn. Wel zo handig ook voor de vogeltjes (die de katten ook steeds meer gaan uitdagen nu ze weten dat ze er toch niet bij kunnen!).

Papa Gekraagde Roodstaart brengt wat lekkers


Nu is het de beurt aan Mama Gekraagde Roodstaart

8 opmerkingen:

  1. Die tas is juist wel bijzonder, als ik het bijbehorende verhaal lees! Het stond er gewoon voor je klaar en het is ook een mooi exemplaar! Leuk die activiteiten rond het vogelhuisje, dat hebben we hier ook wel eens gehad....en het blijft leuk om naar te kijken!

    Een fijne week! Lieve groet, INgrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat een verhaal. Ik heb ook zoiets meegemaakt, mijn stiefzoon had het touwtje uit de deur laten hangen in de nacht. En op een ochtend vroeg mijn man heb jij mijn portemonnee gezien, ik zeg nee oh en mijn mobiel nee geen idee (ik dacht nog pfff echt een man...) later kom ik beneden en wil weg.. ook portemonnee en mobiel en nog wat kleine dingen weg. Dacht vooraf dat ik hier nooit overheen zou komen, iemand in mijn huis terwijl ik sliep, maar ik heb eigenlijk geen problemen gehad... JA HET TOUWTJE werd per direct afgeschaft.
    Schandalig dat dit je is overkomen, en ik ben blij dat je een mooi exemplaar hebt gevonden. En leuk dat je de moeite hebt genomen om hem zo mooi te fotograferen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou die tas is echt mooi hoor, en dan het verhaal...is zo herkenbaar (niet de inbraak gelukkig, maar wel het rsi probleem)En ja toen ik hier kwam te wonen zag ik ook dieren die je in de randstad niet zomaar in het wild ziet lol. Herten, Fazanten, Roofvogels ed . Ja ben opgewgroeid in Zaandam dus.....en nu hier in het schone Drenthe sinds 3 jaar en joh...geweldig wat je dan allemaal voor nieuws ontdekt. OOK in de tuin, een pauw steeds hihi. Loopt gewoon in het dorp rond!! Geweldig toch.

    Fijne week alvast en liefs van Marian en ben echt verliefd op je sjaal ♥♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoihoi! Heerlijk toch, die tas, die aan al je eisen voldoet! Wat naar zeg, die inbraak, het idee alleen al brrr...
    Je sjaal is echt een plaatje!
    En wat geweldig hè, die vogeltjes in je tuin, dit exemplaar ken ik niet.
    Wij woonden eerst in een flat, die bijna pal naast ons staat...wat denk je, geen vogeltje gezien, ongeacht de pindaslingers en vetbolletjes...èn nu barst het ervan, geweldig!!
    en dat maar een paar-nauwelijks-honderd-meter verderop!
    groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je tas echt heel mooi en wat fijn dat je na deze op zo'n vervelende manier te zijn kwijtgeraakt dit zelfde model toch weer tegenkwam, deze stond gewoon op jou te wachten.
    Wat een apart vogeltje, die zie je bij ons niet.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je nu toch nog die tas hebt gevonden. Jammer dat je het op zo'n nare manier bent kwijt geraakt. En die vogeltjes zijn zo ijverig allemaal. Hier loopt ook een jonge merel door de tuin, en probeer de kat maar binnen te houden, anders loopt het slecht af.

    lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je tas is prachtig, helemaal mijn stijl! Hou hem maar goed vast ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jeetje wat een verhaal ! Overigens, als je in een omgeving woont met veel groen om je heen, loop je een grote kans dat je last krijgt van boktor. Mocht dit het geval zijn, is dit de oplossing: boktor

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis