zondag 7 augustus 2011

Castlefest 2011

Gisteren, zaterdag, zijn we weer naar Castlefest geweest; een middeleeuws fantasy event waar we elk jaar naartoe gaan.  Het weer begon werkelijk schitterend met een gloeiend hete zon. Echter al snel moesten we, helaas zoals elk jaar ook weer de paraplu tevoorschijn halen.

 Alles speelt zich af in Lisse op het landgoed Keukenhof, rondom het prachtige kasteel.


Er waren weer prachtige kramen vol heerlijke ambachtelijke producten, zoals bij Atelier Cherubijn , waar ze heerlijke zelfgemaakte zeep verkochten, vele soorten thee melanges en kruiden (zie foto's boven en onder). Hier heb ik een That's '70's! zeepje gekocht die zalig geurt naar patchouli.
Tevens een thee meegenomen genaamd "V.O.C. Specerijen van de oude zeevaartroutes"(eerste foto hieronder).



Het was even zoeken, want ze stonden op een andere plek dan we gewend waren: de verrukkelijke koeken van Marieke Soetebier Zowel Jolijn als ik namen een verzamelzak: van alles wat!

Tijdens castlefest zijn er diverse re-enactmen kampen die proberen het leven van lang geleden zo goed mogelijk weer te geven. Erg leuk om te zien allemaal.

Naast lekkere spulletjes voor in bad, koeken, kruidenthee heb ik nog een ketting gekocht met een echt blad die in een coating is gelegd zodat deze niet beschadigd. Jolijn heeft een prachtige ring met de stenen apatite erin gekocht.

En dan is er natuurlijk muziek! Ondanks de regen heb ik er van genoten. Tijdens Irfan (foto's hieronder) was het gelukkig droog. Helaas speelden ze niet mijn favorieten, of sowieso bekenden nummers, alleen maar nieuw materiaal.

Geen castlefest zonder het welbekende knobibroodje. Ze waren dit keer weer heerlijk! En dan als afsluiter van de dag de Pagannight met Omnia als hoofdoptreden. Ze waren met veel nieuwe leden en gaven een spetterend optreden. Ook de leden van Irfan werden zo nu en dan op het podium geroepen om met Omnia te spelen. Ik heb er van genoten ondanks dat we enorm werden natgeregend en we er absoluut niet charmant uitzagen :-)) 



Na afloop koud en verkleumd naar ons hotel gewandeld en een heerlijke warme douche genomen. Volgend jaar wil ik echt eens een geheel droge Castlefest :-)

7 opmerkingen:

  1. Wat ziet dit er ontzettend leuk uit zeg...en dan is een forse bak met regen niet echt ideaal! Nu maar hopen op volgend jaar, het moet toch een keer lukken om zonnig de dag door te komen!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er super sfeervol uit,,,
    Ik had nog geprobeerd de zon in de koffer mee te nemen.
    Maar helaas dat is me niet gelukt...
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke sfeer!
    Stralende gezichten ondanks de regen.....

    Een hele fijne week,Hartelijke groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder, ik ken dit helemaal niet en vind het dus erg leuk om te zien. Het ziet er prachtig en een beetje nat uit. Jammer maar volgens mij hebben jullie je best vermaakt! En patchouli...geur uit m'n puberteit! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk en zo dichtbij, ik ga er volgend jaar ook maar eens kijken.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastisch! Ondanks de regen hebben jullie je duidelijk geamuseerd.
    Keukenhof.... Is dat niet waar in de lente al die tulpen bloeien?
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er gezellig uit! En wat ziet dat eten er allemaal lekker op, neem de volgende keer ook maar wat koeken voor mij mee :P
    Groetjess

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis