maandag 23 mei 2011

Onze keuken

Onze keuken hebben we pas 1½ jaar, maar ik had de muren héél donkerbruin gemaakt. (zie *hier*). Ik vind dat nog steeds erg mooi, alleen heb ik niet veel lichtinval in de keuken. De enige grote raam kijkt uit op een muur, met als gevolg dat ik áltijd het licht aan moest doen.

Enige tijd geleden had ik door een give away te winnen bij Decoratieve Verftechnieken de mogelijkheid om een pot krijtverf te proberen. Ik heb toen gekozen voor de kleur "linen" en deze vond ik zo mooi dat ik eigenlijk de hele keuken er wel mee wilde verven.. dus we hebben er nog een pot bijbesteld. De kleur is een zachte grijs met een tintje erin. Ik vind het zelf erg mooi en ben heel erg blij met het resultaat.

Achter het fornuis heb ik een vernis gedaan die nauwelijks kleurverschil laat zien, en die perfect werkt.


Eindelijk kon ik wat servies kwijt en tonen! Niet teveel helaas, omdat het een gipsenwand is waar de planken tegen bevestigd zijn. Stel je voor dat alles naar beneden valt..


Een paar weken geleden kwam dan eindelijk de SMEG koelkast, daar ben ik ook echt zo ontzettend blij mee. Hij past perfect in het tinten van de keuken, en deze is een stuk ruimer dan ons vorige, oude tafelmodel koelkastje. Het was het wachten waard..




Onlangs kocht ik nog wat leuke spulletjes bij Sanne van Servies en Brocante, zoals de sauciere en de peperbesjes hierboven, en die heb ik gelijk neer gezet natuurlijk.


We hebben nog een tweede "bij-keuken", als daar de plankjes hangen kan ik nog meer terrines en schalen kwijt. Ik verheug mij al weer op het volgende project ;-)

19 opmerkingen:

  1. Mooi Dani! Van welk merk is de kleur linen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig prachtig....maar zie nog wel een mooie goed gevulde servieskast bij je staan......
    Een heerlijke keuken hoor.
    fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke lichte keuken hoor staat mooi die servies ...heel veel leuke kookuurtjes gewenst,zo is het genieten van twee dingen je kookkunst en je keuken

    fijne week rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een verschil kan kleur maken he (ik ben natuurlijk ff naar de 'voor'foto gaan kijken). Een heerlijke keuken heb je! Ben wel benieuwd waar die mooie deuren naartoe leiden..... Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoewel ik de donkere kleur ook heel erg mooi vind, snap ik je keus voor een lichte kleur ook heel goed! Ook deze kleur staat mooi in je keuken en je terrines....ohhh....geweldig!! Ik hoop er ook nog eens één te scoren, maar ik ben denk ik te kieskeurig of ik vind ze te duur!

    De deuren (schuif of openslaand) naast de koelkast vind ik ook zo mooi!

    Een fijne avond Dani! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het erg mooi geworden, dank voor dit leuke inkijkje in jouw keuken.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow! Het is helemaal geweldig geworden Dani.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een prachtige keuken en wat een mooi kleurgebruik, het straalt rust uit. Je koelkast is een plaatje, maar die deuren vind ik helemaal geweldig, wat een sfeer.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gezellige boel bij jou in de keuken. Mooie kleur, dat 'linen'. Lijkt op de kleur dat we hebben toegepast in een deel van de woonkamer.
    En mmm... heerlijk, al die verse groente op je aanrecht. Ik heb wel zin in een soepje met al die groente erin!
    Fijne avond, groetjes, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie keuken!! alles past perfect bij elkaar, prachtige foto's!

    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het ziet er gezellig uit, mooie keuken.
    Wat een kleur al niet kan doen hè.
    Geniet ervan,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb echt genoten van jouw keukenkiekjes, heel mooi. Ik zou er me ook wel in thuis voelen.
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat ziet het er netjes uit zeg, leuk dat we mee mogen genieten.

    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi hoor je keuken zo...wij hebben ook vernis op de muur werkt prima...na 2 jaar ziet het er nog goed uit ......ook achter de kraan en fornuis.....liefs van mij...xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie keuken en een prachtig huis heb je Dani; een echte droomkeuken. De kleur op de muur is prachtig en de vloer vind ik super; precies wat ik zou willen.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een keuken zoals ik 'm graag zou willen hebben. Nog even doorsparen maar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig mooi !!
    Maar werkt dat echt krijtverf met
    vernis bij het fornuis ??
    En mag ik jou merk verf.
    Wij zijn aant ver bouwen en men
    vertelde me dit in de winkel
    maar dat geloofde ik niet zo.
    Vandaar aan jou de vraag !
    fijne dag
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. eeeeeeindelijk fotos uit eigen huis..en dan zie ik aaaalllemaal bekend servies hihi dat is leuk!! ach joh als je teveel aan servies krijgt kun je altijd nog een ondiep opzetstuk op je aanrecht kwijt, ruimte genoeg..
    praaachtig..heel mooi gedaan, en je hebt mijn droom..een smeg koelkast zucht..
    wanneer zijn mams en ik welkom? mail maar even wanneer het uitkomt :P je bent altijd zo drukbezet haha

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig zo'n smeg koelkast, ze zijn zo mooi Ik heb er zelf helaas geen plek voor in de keuken. Prachtige keuken heb!!

    Briny
    http://soberchiclifestyle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis