woensdag 4 mei 2011

BBQ Style Portobellos

Onderstaand recept nu al een aantal keer gemaakt en ik blijf verbaasd over de fantastische smaak die het geeft. De portobello's hebben een vleesachtige structuur, en de saus waarin het klaargemaakt wordt vind ik nog het best te vergelijken met de zoete marinade van spareribs!

Op de markt in Groningen haalde ik de meest fantastische portobello's, zo mooi en groot zie je ze niet bij de AH! Het zijn bijna kunstwerken op zich!
Ik heb besloten nu elke vrijdag na het pottenbakken lekker de markt op te duiken voor heerlijke verse mooie produkten.




Barbeque-Style Portobellos
2 grote portobello paddestoelen
125 ml groentesap (kijk in de supermarkt bij de natuurproducten)
75 ml agave siroop
100 gr geroosterde paprika
1 eetlepel sojasaus
1 eetlepel rijstazijn
2 tl chilipoeder
1 teentje knoflook, geperst
zwarte peper

Maak de portobello's schoon, verwijder de steel en snijd in lange smalle repen.
Stop alle ingredienten behalve de portobello's in de blender, en maal fijn tot een gladde saus.
Doe deze in een koekenpan met een antiaanbaklaag en zet op middenhoog vuur. Wanneer de saus heet is, de repen portobello's toevoegen en meng ze in de saus tot ze bedekt zijn aan alle kanten. 
Bedek de pan en laat op middelhoog vuur zo'n tien minuutjes sudderen.

Lekker met rijst en geroerbakte groenten.


Bron origineel recept: Nutrition MD

7 opmerkingen:

  1. het ziet er werkelijk heerlijk uit, ik sla het recept op, ga ik het een keer uitproberen
    bon apetit !
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dit ziet er fantastisch uit!.

    groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er wel lekker uit. En je foto is zo mooi.....
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt en ziet goed !!
    Ik ga even uitzoeken wat
    agave siroop is .
    Maar het komt goed!
    Fijn weekend
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow this recipe looks extremely good - excellent natural 'veggie meaty' texture.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, je bovenste foto's van de portobello's! Deze kunnen zo uitvergroot in mooie lijsten in de keuken hangen! Mooi gedaan...

    Lieve groet, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lekker ga ik van de week eens proberen, ben zo wie zo gek op Portobellos

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis