zondag 22 mei 2011

Bakkeveen en Orvelte

Gisteren een druk dagje gehad! Omdat het zaterdag mooi weer zou worden hebben we twee evenementen gepland die dag, in plaats van de ene gisteren en de ander vandaag.
Vermoeiend, maar wel een voldaan dagje achteraf.

Eerst naar de rommelmarkt in Bakkeveen geweest. Dit was een extra markt en er stonden wat minder kramen dan normaal. Maar desalniettemin waren er genoeg leuke dingen te bespeuren. Er waren ook heel wat brocante handelaren die hun best hadden gedaan om de kraam zo mooi mogelijk te maken.

Ik heb er twee prachtige glazen flessen gevonden en een mooie oude spiegel, (een grote ovale).  Ook stond er een kruidenkraam met allerlei gedroogde kruiden, daar heb ik ook goed ingeslagen.



  

Daarna, via een prachtige route op naar de Tuin en Culinair Fair in Orvelte. Dit was de derde keer dat we dit evenement bezochten en elk jaar is het even goed verzorgd en staan er veel kraampjes. Toch merk je wel dat het vaak veel van hetzelfde is, op elke fair kom je wel weer dezelfde standhouders tegen, dat is wel een beetje jammer. Toch hebben we ons prima vermaakt.

Toevallig stond daar ook Vol met Knus, diegene waar ik die prachtige weegschaal had gezien op de fair van 2 weken geleden (zie laatste foto in dat bericht). En daar stond de weegschaal weer! Dit keer kon ik deze niet weerstaan en heb ik deze meegenomen. Verder nog wat kruidenplantjes voor in de tuin en lekkere olijfolie.


Sanne van Servies en Brocante en Janneke van Nuzzelspul hadden er weer een prachtige stand van gemaakt in mooi tinten en veel prachtig Frans kant.



Verder nog wat impressies van de vele verschillende kramen die er waren, van nieuw en vrolijk, stoer en sober tot antiek.




17 opmerkingen:

  1. tjeetje dat had ik moeten weten. wat leuk allemaal.

    groetjes,

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, heb ik dus gemist.... Orvelte heb ik al vaker gezien, dus ik dacht, ik sla het even over.
    Bakkeveeen ziet er ook leuk uit...toch jammer dat ik niet ben gegaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat de standhouders in Orvelte betreft, organisatiebureau B-Event kiest nogal vaak voor dezelfde deelnemers, best jammer..weinig variatie op die manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er goed uit zeg...ik zie héél veel leuke spulletjes staan! Jammer dat het hier wat ver vandaan is!

    Nog een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk al die kraampjes ..vooral zo kruidenkraam , ben er nog geen 1 tegen gekomen maar als het gebeurt ga ik zeker ook inslaan mmmm heerlijk die geuren pas een grote mand gevult buiten met alle soorten elke keer bij langs lopen ruik ik even zo lekkerrrr

    lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet dat er allemaal leuk uit. Helaas woon ik niet bepaald in de buurt! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heyyy daan
    Leuk zeg, mooie foto's! Staat allemaal weer erg mooi :)
    Groetjess

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie sfeerbeelden heb je gemaakt! Heerlijk zo'n fair, dat is echt iets Nederlands, dat hebben we hier helemaal niet. Zoveel moois bij elkaar, prachtig gewoon.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt genoeg leuke spullen gezien.
    Mooi hoor.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke dag hebben jullie gehad , straalt van de foto's af hoor . Ik vind zowiezo jouw foto's altijd erg mooi . Ook die van de vorige post over het ijskruid waren erg mooi gemaakt .

    Ik ga die markt in Bakkeveen onthouden en daar moeten we dan maar eens even heen, bedankt voor de tip.

    fijne avond verder, hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er gezellig uit. En genoeg mooie spulletjes te zien.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er leuk uit allemaal, wat ver weg voor mij! Maar via jouw mooie foto's kan ik toch even meegenieten.... Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet het er geweldig uit zeg...leuk hoor.....ons weekend was ook zeer geslaagd......liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die 2 beren op die bank
    super scheetjes !!
    Erg lief !!
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Afdingen is er bijna niet bij met die handelaren in B'veen. Ik heb bij de teil twee stepjes voor de kinderen er bij kunnen praten..maar tjonge niet van harte. Maar goed, ik heb een teil hihi..
    Er stonden een paar mooi uitgestalde brocante kramen inderdaad.
    Orvelte ziet er ook goed uit.
    groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De plaatjes zien er erg gezellig uit, en met het mooie weer extra genieten.
    Het is allang geleden dat ik op een fair ben geweest, helaas vind ik ook dat er vaak de zelfde krampjes te vinden zijn.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk is dit allemaal en ik kan mij voorstellen dat je genoten hebt !
    Groetjes ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis