woensdag 6 juli 2011

Borkum, Duitsland

Gisteren beloofde het prachtig weer te worden, tijd om erop uit te gaan. Vorig jaar was Schiermonnikoog ons erg bevallen, en dit jaar wilden we een Duits waddeneiland aandoen. We twijfelde tussen Borkum en Spiekeroog. Maar vanwege de afstand kozen we toch voor Borkum.

Het beloofde niet veel goed, de lucht was grauw en op de boot was het enorm koud!

We hebben even over de boulevard gewandeld met uitzicht over het strand en zijn bekende strandhuisjes. Zilvermeeuwen genoten ook van het uitzicht :-)

Toen zijn de duinen ingelopen en werd het toch wel héél erg warm. De lucht trok open, de jassen gingen in de tas en de zonnenbrandcreme werd tevoorschijn gehaald.

We besloten weer het immense strand op te gaan, in de verte zagen we hele hogen golven, en ook daar hadden zich mensen verzameld. Heerlijk met de blote voeten door het zand!

Eenmaal lopend op de grote zandvlakte zagen we het water stil maar heel snel naar ons toe komen. Het werd vloed! Omdat we het strand niet kenden zijn we weer terug langs de waterrand richting het stadje gelopen. Later met de verrekijker constateerde we dat er,  waar we de golven zagen in de verte en waar mensen hadden verzameld, enorme aantallen zeehonden lagen! Je kon er gelukkig niet komen, het gebied is beschermd, maar die mensen waren er dus wel zo dicht mogelijk bij gekomen. Het water bleek uiteindelijk ook niet zo ver omhoog te komen, dus de volgende keer gaan we zeker verder kijken.

We zijn nog even het stadje zelf ingelopen om lekker op een terrasje met een zalige pasta te lunchen. Het  lokale museum  hebben we ook nog een bezoekje gebracht, erg leuk om te zien hoe ze vroeger leefde. Het skelet van een aangespoelde enorme pot/wal(?)vis was erg indrukwekkend.

's Avonds op de boot, moe maar voldaan en met een verbrand hoofd ondanks factor 50 (!!) naar huis.

1. Mooie foto's van een mooie dag! Is de kleur al weer een beetje bijgetrokken? ;)

2. Prachtig je foto's van deze dag, de meeuw en de strandhuisjes zijn m'n favoriet! Lieve groet

3. Wat een prachtige foto's Dani.
    Ze zijn perfect!!!
    Fijne avond, groetjes Sandra

4. Wat een leuk uitstapje! De foto's doen mee een beetje denken aan het eiland Rügen waar we jaren geleden eens zijn geweest. Een heel apart en beetje vreemd eiland met krijtrotsen, iets wat je totaal niet verwacht aan de Duitse kust. Misschien een idee voor een volgend uitstapje :-]]

5. Hier kom ik helemaal in vakantiestemming en dat bevalt me heel goed...kom net uit mijn werk en hoef er de komende vier weken niet te verschijnen! Wat heb je mooie foto's gemaakt...het geeft een heerlijk sfeertje weer!

Lieve groet, Ingrid

6. Wat een schitterende foto's heb je gemaakt Dani!
    Vooral de eerste vind ik erg mooi, prachtig al dat blauw(paars).
    Ik weet niet of je weleens de Nederlandse Waddeneilanden hebt verkend, maar zie je ook wat verschillen tussen de Nederlandse en de Duitse eilanden?
    Fijn dat je zo'n heerlijke tijd hebt gehad!

Groetjes, Marjolijn.

7. We zijn al meerdere keren geweest het blijft een mooi plekje, en met het treintje altijd leuk!
    Fijn weekend alvast

8. Zo te zien hebben jullie een heerlijke dag gehad, Dani !
    Wat is het daar mooi, prachtige foto's heb je gemaakt !
    Het ezeltje is niet van ons hoor, we kwamen het ergens onderweg tegen, het was zo lief :-)
    Wens je een fijn weekend,
    Sylvia

9. ohh borkum ja daar willen we ook nog eens heen
    en schiermonnikoog hebben we ook nog niet gedaan... en ook dit jaar gaat het niet lukken...onze boot steekt te diep dan moeten we wachten op springtij maar dat valt net niet tijdens onze vakantie.
    jammer maar misschien ooit
    leuke foto's heb genoten!
    groetjes
    Anita

10. Heerlijke geniet foto's! Fijne dag. Lieve groet Janneke

11. Daar zou ik ook wel eens een kijkje willen nemen , het ziet er erg leuk uit !
    ♥RINI♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...