dinsdag 19 april 2011

Schokland

Afgelopen zaterdag zijn we naar de Scandinavische Markt Schokland geweest. Met deze markt proberen de organisatoren een stukje Scandinavië naar Schokland te brengen, met onder andere Zweeds antiek, Noorse truien, Zweedse natuurverf, vakantiereizen naar Scandinavië, emigreren naar Scandinavië, houten huizen, leuke Scandinavische woonspullen, serviezen, kookgerei, boeken etc etc.


Schokland, is een eiland op het droge in de Noordoostpolder. Zo’n 175.000 jaar geleden was noord Nederland tijdens de ijstijd bedekt met een dikke laag ijs. Vanuit Scandinavië voerde het landijs enorme hoeveelheden puin met zich mee. Op de plek waar het ijs smolt, bleven de zwerfstenen uit Scandinavië achter. Stenen die nog steeds te vinden zijn op Schokland, en die vertellen over de ontstaansgeschiedenis van het gebied.

 


Behalve een eiermand hebben we niet veel geld uit gegeven. Al had ik dat schoolbankje graag meegenomen, ontzettend leuk! De sfeer op de fair was erg fijn, maar groot was het nog niet te noemen. De route erheen die we hadden gekozen (via de weerribben wieden) was echter schitterend en we hebben een heerlijke dag gehad.

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk !!!...nou jij hebt genoten.....fijne avond liefs Ria.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De kramen zien er wel leuk uit....en ga je nu op vakantie naar het hoge noorden? Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks mis mee !!
    Ziet er gezellig uit.
    Daa wil ik ook wel rond
    snuffelen !!
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te lezen van die zwerfstenen, dat wist ik niet. En ik zie gezellige kraampjes.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit klinkt heel goed, wat een heerlijke dag! Door diverse blogs is mijn wens om Zweden te bezoeken ontstaan, maar daar moet ik nog wel een paar jaar mee wachten...ik krijg mijn puberdochters op dit moment daar niet mee naar toe!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. interessante blogs heb jij toch altijd :P
    Ik leer iedere keer wat bij..

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis