woensdag 20 april 2011

Paasversiering en de kauw

Zo is het nog maar een paar dagen tot Pasen en kom ik er achter dat ik dit jaar nauwelijks iets heb gedaan aan versiering voor Pasen. Was ik vorig jaar nog druk in de weer met zelf gedecoreerde struisvogeleieren en nestjes, nu kom ik niet verder dan een stolp met wat kwarteleitjes erin.
Ook leuk, maar ik had wat meer willen doen, maar ineens is het besef er dat het dit weekend al weer zover is!

Toch is dit lente feest met als godin Ostara (godin van het leven en vruchtbaarheid, typisch lente!) een van mijn favorieten feesten. Alles komt weer zo mooi tot leven na de strenge winter die we hebben gehad en de vogeltjes en andere diertjes planten zich voort.


Helaas is niet alles het leven gegund. Onlangs is er in het leegstaande pand naast ons onnodig een kauw gestorven. Het arme diertje zat in de woonkamer opgesloten en wilde er heel graag uit. Ondanks dat de we de eigenaar, de dierenambulance en de politie op de hoogte hebben gebracht is het kauwtje een stress volle langzame dood gestorven.

Als eerbetoon aan de vogelrijke omgeving hier in Veendam vol met zwarte vogels en aan het ene zielige kauwtje heb ik een prachtige ketting gekocht die ik al een tijdje op het oog had. De ketting komt van Melissa Nucera uit haar Etsy winkel ThisYearsGirl. Ik ben er echt super blij mee.

11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie ketting maar helaas doet het niets af aan de dood van deze kauw! Blijkbaar was het beestje het reageren van hulpdiensten niet waard...een trieste zaak!

    Net als jij heb ik hier dit jaar amper paasversieringen in huis...ik ben meer met buiten dan met binnen bezig momenteel!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk ziet je stolp eruit.
    och wat sneu voor die kauw, jammer.

    fijn he om nu buiten te zijn met die mooie weer.

    fijne paasdagen,
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey buuv, ik baal nog van het hele gebeuren rondom de vogel. Maar vind het een top ketting! Helemaal zoals ik de kauwen in Veendam elke avond voor het slapen gaan zie rondvliegen en tenslotte settelen voor het slapen gaan.

    Mooie site ook!

    Tot gauw, San

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een zielig verhaal.
    Heel mooi de stolp met eitjes eronder en een prachtige ketting.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een zielig verhaal !
    Wel fijn dat er nog mensen
    zijn zoals jij!
    Maar jammer dat ze verder
    niks hebben kunnen doen !
    Mooi dat paasstukje onder
    de stolp, invoudig maar
    mooi.
    Fijne zonnige paas dagen
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi je stolp en ketting!! Jammer van de kauw....;-(

    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zo spijtig van die kauw, Dani !
    Mooie stolp met de kwarteleitjes en je ketting is prachtig, geniet ervan !
    Wens je fijne Paasdagen,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Raar dat de instanties en de eigenaar er niks aan doen om zo'n vogel te helpen. Zoveel moeite is het toch niet om een raam of deur open te zetten. Mooie stolp en ketting! groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij hoeft je niet schuldig te voelen, maar ik snap dat het wel wat met je doet.
    Mooie ketting.
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. getver daan wat een verhaal bah!
    Kom je zaterdag ook naar de open dag?
    Vind je ketting prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis