donderdag 12 juli 2012

Wolden en walden

Ik heb onlangs voor mijn verjaardag in december een nieuwe digitale compact camera gekregen, maar het werkte allemaal niet zoals ik het wilde. Omdat ik de instellingen van mijn digitale spiegelreflex wel erg prettig vond heb ik gekozen voor een nieuw compact cameraatje van hetzelfde merk: canon.

En ondanks dat deze minder pixels heeft en er minder gelikt uitziet heeft deze canon wél een mogelijkheid om de sluitertijd en diafragma zelf in te stellen.

Wat ik vooral voorheen zo lastig vond was om het mooie donkere groen van de natuur vast te leggen wanneer het wat schemerde of met slecht weer. Afgelopen week kon ik tweemaal oefenen met deze nieuwe camera in de natuur. Een fietstochtje door het Bolgerswold in Veendam met een avondzonnetje en een wandeltocht door het Duitse Eleonorenwald waar het helaas bar slecht weer was.


Bolgerswold, Veendam:

 
 
 

Waar het hierboven nog zalig weer was in Veendam bleek het een paar dagen later vreselijk weer te worden. We keken op buienradar waar het nog droog was en we besloten in Duitsland een mooi bos op te zoeken en dit te combineren met onze maandelijkse Duitse boodschappen-uitje.

Helaas besloot het enorm slechte weer ook snel naar het Eleonorenwald te gaan en kwamen we tijdens de wandeling in een enorme stortbui terecht. In Duitsland heb je veel uitkijkhutjes, geen idee of die ook voor wandelaars zijn of alleen voor boswachters ed, maar wij besloten onze lunch hoog en droog in zo'n uitkijkhutje te nuttigen :-)

Het is een prachtig donker naaldbos met mooie doorkijkjes naar plekjes waar zo nu en dan een straaltje licht doorkwam. Overigens raad ik het iedereen af om daar te wandelen met vochtig weer, we werden bestormd door hordes steekvliegen toen het ophield met regenen.


Eleonorenwald, Nedersaksen, Duitsland
 

 



10 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's.... Lijken wel foto's van een sprookjesbos! Heel mooi gedaan.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldige foto's, lijkt wel een sprookjesbos! Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. IK HEB HEEL VEEEEEEL POSTEN GEMIST ZAG IK VAN JOUW MOOIE BLOG.
    NOU, IK HEB ALLES BEKEKEN EN IK HEB GENOTEN VAN AL JOUW PRACHTIG FOTO'S.
    ECHT GEWELDIG!!
    HET MEEST VERLIEFD BEN IK OP JOU KATTEN.
    WAT EEN SCHILDERIJEN VAN DIEREN.

    FIJN WEEKEND,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's. Daar komt mijn achternaam ook vandaan...van een van de Wolden....Woldhek..hek om een wold(woud) dus :)Ziet er idd sprookjesachtig uit.
    Groetjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met slecht weer in een donker bos is niet iets waar ik blij van word, maar je foto's zijn wel erg mooi! En ach zolang je zo'n uitkijkhut niet sloopt mag je er volgens mij best even schuilen/lunchen ;)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey ik zie Borago(komkommerkruid) dat heb ik ook in mijn tuin
    De bloemetjes zijn eetbaar en gebruik ik in sla of vries ik in in ijsblokjes
    Grappig om te zien
    mooie foto's! Wij moeten ook een nieuwe die van ons is na 5/6 jaar elke dag gebruik echt af. Maarja die prijzen van die dingen zucht...
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's zeg! Ik heb genoten en één voordeel met regen in het bos ruikt het zoooo heerlijk jammer dat we dat niet kunnen vastleggen hé!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige (prof!) foto's heb je gemaakt, supermooi de zon zo door de takken, en idd die wildkanselhutjes staan daar erg veel, mooi plekje om even droog te zitten en je lunch op te eten :-)
    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's!
    En een heel leuk blog!

    Vind je het goed als ik je bij 'mijn blogtips' zet?

    Groetjes,
    Meike

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis