zondag 8 juli 2012

Floriade 2012



Van de week zijn we naar de Floriade in Venlo geweest. Het was een behoorlijke rit vanuit het noorden, maar dit evenement hebben we 10 jaar geleden ook bezocht maar toen in Haarlemmermeer, en we vonden dat zo leuk dat we er dit jaar ook heen wilde. Laten we hopen dat het in 2022 regio Groningen wordt :-)


Er was halverwege de dag slecht weer voorspeld, maar het weer werd gelukkig stralender en stralender. We hebben echt zo'n 500 foto's gemaakt dus het was even uitzoeken en diegene die mij het meest aanspraken eruit pikken.

Al met al kan ik toch wel concluderen dat ik vooral houd van de natuurlijkere tuinen met bloemenwijdes en mooie bloemenborders.




Een van mijn favoriete tuinen was de Home of health and Happiness en dan met name de natuurlijk aangelegde vijver met kiezelstrand, het leuke Finse huisje en de kruiden en groente tuin langs het pad ernaartoe. Het water deed heel erg natuurlijk aan, en het kletterende water was enorm rustgevend.





De grappige hoofden hieronder behoren tot het kunstwerk “Liggend rond het water”, een inzending van de bekende Limburgse beeldhouwer Sjer Jacobs. Het is een levend kunstwerk, met de natuur als materiaal.

 

Mijn meest favoriete tuin is de "Wilde Weelde Wereld Tuin". Vooral de bloemenwijdes, de gekleurde stadsborders en de mooie waterkant spraken mij hierin enorm aan. De tuin trekt vele insecten en vogels en oogt heel natuurlijk.

De prachtige paarse bloemen die je hieronder ziet zijn de Consolida ajacis ‘Misty Lavender’. Helaas erg giftig voor katten geloof ik dus niet geschikt voor mijn tuin, maar gelukkig doet het geen kwaad bij de mooie houten kat die uit hout gesneden is.



 



Er was een tropische tuin, nie geheel mijn smaak, maar de bloemen leveren vaak prachtige plaatjes op.


Er waren ook allerlei landen vertegenwoordigd. Sommige mooi ingericht, andere heel commercieel. Hieronder de Tunesische "tuin" met prachtig aardewerk en heerlijke parfumoliën (ik heb een Jasmijn olie meegenomen, net als 10 jaar geleden, die vond ik zo lekker!)


 

En de Chinese tuin vond ik erg apart.

 

Het was een superdag qua weer, en omdat het een doordeweekse dag is was het helemaal niet druk, perfect! Jammer dat het evenement maar eens in de 10 jaar is, zoveel inspiratie!


7 opmerkingen:

  1. Ik ben er zo'n twintig??? jaar geleden ook geweest. Nu is het voor mij wat dichter bij, en wie weet....
    Je foto's beloven wat moois. En mooi dat het niet te druk was.

    Fijne dag, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je mooie foto's gemaakt.
    Echt schitterend.
    Ik kan me voorstellen dat je hebt genoten.
    Prachtig.
    Ik heb weer iets gemist!!
    Groeten, Alexandra.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's! Wist niet dat de Floriade zo mooi was.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, geef mij ook maar een wilde bloemenweide. Vind ik zoooo mooi.
    Hier allesbehalve bloemen dit jaar, echt het ergste tuinjaar ooit.
    Ik geniet dus des te meer van jouw mooie foto's!
    De lila Ridderspoor is prachtig maar inderdaad ook heel giftig.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis