dinsdag 18 januari 2011

Hyacinten & Swedish Interiors

 Ik heb nog niet heel veel veranderd in de woonkamer sinds kerst, behalve dat ik de kerstspulletjes heb weggehaald, de kandelaars staan er nog en Maria mag ook nog even blijven.. Wel heb ik heerlijk wat groen in huis gehaald: hyacinten! Helaas kon ik geen witte vinden dus werden het roze en blauwe. Ook mooi! Die in de terrine moeten nog uitkomen, maar ik vind ze zo al heerlijk fris staan.




 Ook zag ik wat roze gipskruid bij de bloemenwinkel, dat paste natuurlijk prima bij de al in bloei staande hyacinten, en het is weer eens wat anders dan wit gipskruid.


Voor het weekend werd er aan de deur gebeld. Ja! Eindelijk mijn amazon pakketje met de bestelde boeken. Naast een prachtig boek als verrassing voor Rick over zakhorloges heb ik twee woonboeken voor mijzelf gekocht.


Een van die boeken is Swedish Interiors van Rhonda Eleish & Edie van Breems Deze is prachtig groot met mooie grote foto's erin. Niet alleen de landelijke Scandinavische stijl staat erin, maar ook de wat moderne stijlen. Maar allemaal smaakvol en zeer inspirerend. 
Ik ben er erg blij mee!


Prachtig toch die Zweedse klokken, je ziet ze meerdere malen terug komen in het boek.

24 opmerkingen:

  1. wat een mooie foto's heb je gemaakt, en het boek lijkt me ook prachtig!

    groetjes en een fijne dag,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Demi....mooi hoor je bloemen......prachtig !! mooi he?? roze gips !!...zeg die boeken heb je gewoon bij amazone gekocht in Amerika?? is dat moeilijk???...wil nl straks graag het boek van Fifi hebben en dat kun je daar bestellen......nou ik ga naar mijn bloemen........fijne dag liefs Ria........ik heb een vriendin en die verkoopt die klokken en Zweeds antiek.......mooi hoor!!...xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind bolletjes eigenlijk ook het mooist als ze nog niet uitgekomen zijn. Veel plezier met je boeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gipskruid... blijft toch wel één van mijn favorieten, gewoon mooi in alle eenvoud! Boeken zien er veelbelovend uit, dus die zullen ongetwijfeld vaak opengeslagen worden: geniet ervan, groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezellig hoor die hyacintjes bij mij zijn ze bijna op ga dus gauw weer nieuwe halen.

    Veel kijk plezier met je boeken
    groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je foto's zijn super, net als die in je vorige post!!!!
    En hyacinten, ze ruiken zo lekker, mooi zo die kleuren en met het gipskruid. Dicht zijn ze ook schattig in de terrine.
    En wat een mooie boeken, lekker weer inspiratie opdoen, geniet ervan, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk sfeertje heb je er weer van gemaakt en ongetwijfeld weer tig nieuwe ideetjes uit je boeken gehaald, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er super gezellig uit. Al echt een voorjaarssfeertje! Heerlijk!

    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, heel mooi met dat roze. Zo zacht, dat roze gipskruid had ik nog nooit gezien. Ik hoop dat je nieuwe boek meevalt, het ziet er alvast leuk uit!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Roze gipskruid ken ik ook niet ..maar moooi:)
    ohh ooit koop ik zo'n klok vind ze al zo lang mooi!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk, dat roze gipskruid. Ik zag ze ook staan bij de bloemist, maar heb toch wit gekocht.
    Prachtige foto's en het lijkt mij ook zeker erg mooie boeken.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijke foto's, en prachtige die hyacinten, ook al zijn ze roze :) En roze gipskruid wat goed zeg. Zal ik hier vast niet kunnen vinden!
    Je boek ziet er heel mooi uit. Heerlijk om bij weg te dromen.
    Fijne dag nog verder
    Lieve groet
    Michaja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Roze gipskruid, daar had ik nog nooit van gehoord, nog nooit gezien ook, mooi!
    Die Zweedse klokken, prachtig hé...
    Heerlijk mooie foto's ook weer die je ons hier voorschotelt! Genieten.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Swedish Interiors, mooi boek, helemaal mijn ding! Prachtig die Gustavian style, zo mooi die lichte tinten.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Voorjaar wat de klok slaat bij jou, heerlijk!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hier staat in de woonkamer ook een boeket met roze gipskruid, ik kon mij niet herinneren dat ik dat roze gipskruid al eens eerder had gezien!

    De voorjaarsbollen in je terrine staan prachtig, hier vind ik gelukkig vaak wel witte bollen al vind ik roze en paars ook erg mooi!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. o dat wordt lekker wegzwijmelen in die mooie woonboeken ,heerlijk
    en wat is dat rose gipskruid schattig zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  18. WAT HEB JE MOOIE FOTO'S GEMAAKT EN WAT STAAT DAT MOOI BIJ JOU.
    IK VIND HET EEN PLAATJE VOOR HET OOG!!

    LIEVE GROET,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lekker al een beetje voorjaar bij je.En erg mooi dat roze gipskruid.En dat boek lijkt me ook geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Dani,

    Wat heb jij toch een mooi huis! Je luiken vind ik erg mooi, maar ook je voorjaarsbloemen mogen er zijn :-)!

    Lieve groet & gezellig weekend!

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi,
    op marktplaats een mannetje gevonden die van alles uit zweden importeerd oa klokken, banken en tegelkachels, kisten en nog een heleboel andere zooi.
    Bedankt voor je mooie foto's, daar knapt een mens van op ;)
    groetjes uit druilerig Amsterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een heerlijke sfeer hier, Dani !
    Ik vind de roze hyacinten heel mooi en het gipskruid is prachtig, ik had het vorig jaar ook in roze.
    En wat een prachtig boek, lijkt me fijn om daar in te kijken, geniet ervan !
    Fijn weekend,
    Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja kijk..Dat is niet eerlijk! Jij koopt mooie bloemen, zet ze op een vaas en ze staan! Ze staan mooi te zijn. Als ik dat doe en ik kijk ernaar (dan npg trots, zo van..wat mooi he?) en ik zie ze afsterven. Voor mijn ogen...flap..en daar gaan ze.. En die van jou staan daar gewoon mooi te zijn..Hoe doe je dat toch??

    ;-))

    Juule

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis