maandag 26 september 2011

Dagje Eemnes en Utrecht


Wat hebben we een mazzel gehad met het weer afgelopen weekend! En nog steeds eigenlijk... Pauline en ik hadden het plan om eens lekker te gaan genieten in Utrecht, bij restaurant Badhu. Omdat het toch wel zonde was om alleen daarvoor helemaal vanuit het hoge noorden naar Utrecht te gaan rijden hebben we een hotelletje geboekt en besloten we in de middag eerst lekker te gaan lunchen bij Theetuin Eemnes.




Ik ben nog nergens zo'n prachtige theetuin tegengekomen als deze. Het is een behoorlijke tuin met tig leuke hoekjes en plekjes. Je kan de zon opzoeken, de drukte, maar ook leuke stille achteraf plekjes met veel privacy. Overal is het begroeid en alles is weelderig groen.

Ze hebben heerlijk luierende varkentjes, loslopende konijnen die lekker langs komen huppelen en heel veel verschillende kipjes die een graantje meepikken van het eten van de bezoekers.



De salades die we hadden besteld waren heerlijk. Voor mij een vegetarische Griekse salade, en voor Pauline een kipsalade met een overdosis aan pinda's.

 


Voor diegene die zich afvragen hoe ik eruitzie :-) Ik sta op de linkerfoto met de beige top, en Pauline in het paars.

In de theetuin, en eigenlijk ook in Utrecht lijkt alles nog veel groener en minder herfstig dan in Groningen, het viel echt op!
Pauline heeft mij laten zien hoe springbalsemien zicht voortplant, echt grappig hoe ze zo open knappen.



Dit plekje was wel zo geweldig! Echt heel sfeervol, en gaat als inspiratiebron dienen voor Pauline haar tuintje. Echt prachtig met een dak van druiven..


Daarna zijn we naar de binnenstad van Utrecht gegaan voor een bezoekje aan Dille & Kamille (iemand een startkapitaal over om een winkel te beginnen in Groningen? Echt ongelofelijk dat deze er nog niet zit, en we beloven het: we worden vaste klant :-)) Vervolgens zijn we neergestreken op een terrasje en hebben we genoten van het zalige weer.


Vervolgens ingecheckt in ons hotel: De Admiraal. Een echte aanrader, het is er knus, modern en je wordt er enorm hartelijk en persoonlijk ontvangen. Lachen moest ik wel toen ik 's ochtend wakker werd van de uitleg van de hoteleigenaar aan twee Chinese gasten hoe een fiets in Nederland werkt met een terugtrap rem :-) "please don't hit anything" was het advies toen ze wankel weg fietste over de stoep.


's avonds vele uren door gebracht in het restaurant Badhu. Helaas was het te donker om mooie foto's te maken van het eten, maar in mijn andere bericht over dit restaurant kun je een impressie opdoen van de prachtige gerechten die ze serveren.

Al met al hebben we heerlijk genoten van het weer, het lekkers, de prachtige omgeving en de gezelligheid.

14 opmerkingen:

  1. Nou en dan kom je niet even bij mij langs?????schaam schaam......Badhu staat ook nog op mijn to do lijstje.......nav jouw vorige post hierover......en de theetuin komen wij vaak.....zo heerlijk daar heb er ook een keer een post over gemaakt.....lekker dat je zo hebt genoten.....maar de volgende keer......denkt erom hoor!! hahahahahah!!...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke foto's, je brengt de sfeer echt over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke 2-daagse, daar krijg je gewoon een vakantiegevoel van en al helemaal met dat mooie weer!! De tuin ziet er ook prachtig uit!

    Ik wens je een fijne dag!! Lieve groetjes van mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er uit als een heerlijk weekend. Eemnes staat bij mij op mijn verlanglijstje. Mooie foto's.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een zalig weekendje weg, de theetuin lijkt me geweldig mooi en ook Utrecht zou ik best willen bekijken. Ben je nu ook verslaafd aan springbalsemien?
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke foto's en zo te zien hebben jullie heerlijk genoten ... en dat eten mmm yummie .... kan utrecht op me duim heb er me hele leven gewoond heerlijk weer even wat bekende plekjes te zien .... fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo stel ik mij het paradijs op aarde voor , je hebt er mooie foto's van gemaakt !!!
    Ben je ooit weleens neergestreken in de Millinger theetuin ??? Is ook heel erg gezellig en ook daar kan je met veel ideeën in je hoofd naar huis gaan .
    http://millingertheetuin.nl/
    Lieve groet ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze theetuin gaat op m'n lijstje, wat leuk! Ken je de Millinger-theetuin bij Nijmegen? Ook echt iets voor jou denk ik. Ik heb er ergens een post over gemaakt en de foto's uit m'n header heb ik er gemaakt.
    En ik kom regelmatig in Utrecht maar dit restaurant ken ik niet en komt ook op m'n lijstje. Een beetje vergelijkbaar met Bazar in Rotterdam denk ik. Superleuk deze tips. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke foto's! Wij waren dit weekend in Brugge en hebben ook in zo'n schitterende tuin gezeten. Het was subliem, zelden zo'n mooie tuin gezien. Het was er nog redelijk groen, en de rozen stonden nog volop in bloei. Maar er hing ook al een flinke vleug herfst in de tuin. We mochten noten rapen, en peren en appels plukken. Met een brocante plukmand, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je op mijn blog was. Natuurlijk ben ik direct bij jou gaan kijken en wat een leuk jouw verhaal en foto's van de theetuin en Utrecht. ik woon zo'n beetje in het midden van deze twee heerlijkheden.
    Ik ben je ook meteen gaan volgen, veel te leuk bij jou en stel dat ik iets mis.
    Welke achtergrond gebruik jij voor je blog,je foto's zijn zo mooi groot, ik krijg dat niet voor elkaar.
    laat je het even weten?

    Groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Dani,

    Jullie weekend klinkt heel gezellig! Ontzettend leuk om jou en je vriendin op de foto te zien. Je ziet er heel anders uit dan ik in gedachten had :-) De tuin is prachtig! Weer een mooi plekje op mijn lijstje erbij op te bezoeken.

    Een gezellige avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh heerlijk, op en top genoten dus! Leuke foto van je. Kan je weer eventjes op teren he, na zulke uitstapjes! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een gave fotos en de theetuin een must see zo te zien!

    Ik wens je een mooie dag.
    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis