zaterdag 10 september 2011

lavendelmunt


Lavendelmunt, ik had er nog nooit van gehoord tot ik in Domies Toen deze muntsoort tegen kwam. Ik heb er een foto van gemaakt zodat ik deze later nog eens in tuincentra kon opzoeken. Helaas nergens te vinden. Tot ik ze ineens op de bestellijst van de Keukentuin tegenkwam. Direct een plantje gekocht uiteraard en inmiddels is het al tot een behoorlijke bos uitgegroeid.

Het is een muntsoort waar je perfect thee van kan zetten, met een vleugje lavendel eraan. Typisch zo'n plant waar je even je hand doorheen haalt als je er langs loopt om de geur op te snuiven :-)

15 opmerkingen:

  1. SNUIFFFFF,SNUIFFFF,hmmmmm ja hoor even over het beeldscherm gewreven en het ruikt hier heerlijk !!!
    Dat lijkt mij nu ook heerlijk zo,n plant en daar lekkere thee mee te zetten.
    S,winters vind ik het altijd zo lekker om verse thee te maken in de middag,gezellig,ik moet maar eens op zoek naar een stekje.

    groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo die lijkt me heerlijk , ben al zo gek op verse munt-thee , kan er wel liters van op als het warm is .....

    Mooie foto die bovenste , erg aanlokkelijk !

    fijn weekend verder , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier staat een gewone munt plant, heerlijk met honging. Een zalig kopje thee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me lekker! ik had er nog nooit van gehoord. Ik ruikt het al!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmmmmm...lijkt me lekker.......ik ga op zoek !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Drink ook graag thee, heerlijk!!!

    fijn weekend
    gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooo, daar moet ik ook naar op zoek volgend jaar! Héérlijk vind ik zo'n plant waar je je hand door haalt en een heerlijk geurenpalet cadeau krijgt. Dit jaar had ik alleen de citroenverbena die dat genot verschafte, alle andere dergelijke kruidachtigen(allemaal in pot) hadden de winter niet overleefd. De citroenverbena stond binnen en bleef als enige gespaard.
    Groetjes en fijne zondag,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Dani,

    Voor mij is lavendelmunt ook nieuw. Ik wist wel dat je ananasmunt had en zelfs chocolademunt, maar deze.....

    Wat zal je heerlijke thee hiervan kunnen trekken!

    Fijne zondag!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lavendelmunt is mij ook onbekend, dus weer wat geleerd :-)!!

    Ik wens je een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er heerlijk uit, ga eens op zoek naar lavelmunt.
    Bedankt voor het delen.
    Fijne zondag,

    Hartelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk verse muntthee, ik kende dit soort ook niet. Heb gisteren hele bossen watermunt bij de vijver weggeknipt en even heerlijk aan zitten snuffelen.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh geweldig.....
    Moet toch ook eens naar die heerlijke winkel ;0)
    Fijne zondag
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nooit gedronken wel munt alleen maar het is al een genot om naar te kijken .... fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een goede avond,
    Ik heb weer wat geleerd, ik heb namelijk wel de gewone munt in mijn tuin maar deze lijkt mij heerlijk !!!!De gewone munt moet je wel erg lang laten trekken voor er een smaakje aan komt.
    Bedankt voor de tip !!!
    groetjes Elly.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis