zondag 19 juni 2011

Schapenscheerdersfestival en Wolfeest Balloo

Zaterdag zijn we zoals gepland naar het schapenscheerdersfestival te Balloo geweest. We hadden de paraplu's meegenomen, want de voorspellingen beloofde wat. Maar precies dat wij er waren bleef het gelukkig droog met zo nu en dan zelfs een straaltje zon (die waren wel zeldzaam hoor, maar toch!).

We hebben enige tijd staan kijken in de schaapskooi zelf, wát een heerlijk vermaak. Zowel de verscheidenheid aan schapen was geweldig (van groot tot klein) maar ook de geluiden die ze maakte werkte enorm op de lachspieren. Een schaap speciaal kon onze aanwezigheid enorm waarderen en die lieverd wilde maar aangehaald door ons worden. Hij/zij (?) was enorm aan het genieten met de oogjes dicht.


Buiten in de wei stonden er ook nog enorm veel. Die waren wat minder in ons geïnteresseerd :-)


Van de fair zelf geen foto's gemaakt realiseerde ik mij later. Er waren veel kramen gericht op wol en vilt. Ik vond het geweldig uiteraard. Ik heb wat mooi gekleurde vezels gekocht die ik kan verwerken in vilt.


Ook een paar enorm kitschen Nederlandse kaarten gekocht. Ik ben namelijk begonnen met postcrossing. Hier kun je je aanmelden op de website en verstuur en ontvang je ansichtkaarten over de hele wereld. Het is ontzettend leuk, je weet nooit waarnaar toe je het volgende kaartje stuurt  en wanneer en van wie je de volgende kaart zelf ontvangt.
De meeste mensen willen graag kaarten uit de streek waar je woont, dus deze kaarten kwamen goed van pas.

4 opmerkingen:

  1. Klinkt goed en jij bent wat wol en vilt betreft weer helemaal aan je trekken gekomen! Leuk!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vond het leuk dat jullie nog even langs kwamen ondanks het slechte weer! Zondag was helemaal drama met veel wind en regen. Aanstaand weekend sta ik in Bourtange op de zomerbrocante fair. Misschien tot dan!

    Lieve groet Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Daniëlle, ziet er weer leuk uit allemaal. Begrijp alleen dat jullie niet het beste weer gehad hebben. Je gaat weer aan het vilten? Ben benieuwd. Dat postcrossing lijkt me ook leuk zeg. Wie weet meld ik me wel aan ;).
    Groetjes San

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige schapen hoor ....kom hier op de jaarmarkt ook wel eens een kraam tegen met vilten ziet er erg leuk uit ze maken ook van die keien in grijs tinten prachtig ... veel vilt plezier een leuke week ...

    lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis