zaterdag 19 februari 2011

Uithuizerwad

Afgelopen woensdag hadden we allebei een vrij dagje, en wat een heerlijk weer was het! Rick stelde voor om ergens lekker te gaan wandelen, maar misschien dat we ook even langs Antiekhoeve Boerma konden gaan? Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen!
Ik heb er een mooie platte bewerkte schaal van Société Céramique gekocht en twee kleine gehaakte kleedjes om *dit* eens te proberen. Wordt vervolgd dus..
Maar daarna door naar het Uithuizerwad. De lucht was prachtig blauw, en het uitzicht enorm Hollands. Rick had op een rommelmarkt laatst een verrekijker gekocht en die kon hij dus mooi gelijk uitproberen.

 

Het Uithuizerwad is niet toegankelijk, het is een beschermd gebied door Natuurmonumenten en in de buitendijkse kwelders groeit zeekraal. 


 Het is een prachtig gebied voor vogels. overal zie je hun pootafdrukjes.


 Heerlijk weer die stillevens van schelpen, ik ben echt helemaal klaar voor de lente en de zomer als ik dit zie!

11 opmerkingen:

  1. Hoi Dani,

    Gezellig zo'n dag samen op pad. Ik heb er spijt van dat ik ook geen vrij heb genomen! Je foto's zijn schitterend. Als ik er naar kijk lijkt het wel alsof het al zomer is!

    Fijne zondag!

    Lieve groet, Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. daarom heet mijn blog dus wonen bij de dijk....
    vanwege dit/deze prachtige groninger foto's.
    een plek om trots op te zijn.
    mooi dat jullie dat ook zo zien..
    en boerma antiek, daar moet ik niet te vaak komen, fout voor mijn knip..
    groet, cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn he zo´n dagje weg.......heerlijk....fijne zondag liefs Ria....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige plaatjes en zo dichtbij , wij komen er eigenlijk nooit .....toch maar eens doen op een mooie zonnige dag .

    Ik vond je schaal van de action trouwens erg mooi met al die prachtige kandelaars erop.
    En dat boek ben ik ook erg benieuwd naar, twijfel nog een beetje of ik het ook moet kopen.

    Nou fijne zondag verder , het is hartstikke koud want ik was al naar m'n werk gefietst om 7.oou maar daar bleek dat ik een late dienst heb vandaag ......hoezo 40-plus ...

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha gea :P muts

    mooie foto's daan, heb je mn nieuwe kast ook zien staan? hele grote witte uit een oude school uit pieterburen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is zo heerlijk uitwaaien op het wad, de perfecte manier om je hoofd helemaal leeg te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Natuurlijk zeg je geen "nee" tegen zo'n leuk adresje.
    En wat een heerlijke dag om te wandelen en te genieten van het landschap.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi foto's weer!
    Ik ben ook ontzettend gek op gehaakte doilies, en gebruik ze ook veelvuldig in mijn vintage interieurtje ;) (lees: mini slaapkamertje).
    Dit idee is dan weer origineel. Zou ik zelf niet op gekomen zijn. Het is ook heel leuk om ze zelf te maken (de doilies). Hoewel ik de 'antieke' prefereer natuurlijk!

    Ben benieuwd wat je er van maakt! En voor mij geld hetzelfde; de lente kan mij niet gauw genoeg komen.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je bezoekjes aan de natuur kan ik altijd erg waarderen, want je maakt er de mooiste foto's van! Dit is hier wel ver vandaan, maar zo kan ik toch meegenieten!

    Een hele fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's van een heerlijke dag uit...echt genieten!
    En wat leuk met de kleedjes...heb de blog even bekeken, zo leuk!
    Vind het ook zo leuk hoe je je foto's naast elkaar op je blog plaatst, dat lukt me steeds niet:(
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele mooie plaatjes !
    Kom maar op met die lente
    fijn weekend nog
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis